Apple Inc. se afla in discutii cu operatorii de telefonie mobila din China pentru a gasi modalitati de a rezolva o problema cu serviciul sau de mesagerie, a spus o purtatoare de cuvant, la cateva zile dupa ce mass-media de stat din China a acuzat compania ca permite distribuirea de continut ilegal pe platforma.
Poate ca ati auzit stiri (daca nu, veti auzi peste ceva vreme aici) – de la mass-media de stat din China – care indreptau acuzatii si critici impotriva Apple pentru ca nu s-a straduit suficient pentru a lupta impotriva spam-ului, pentru ca se pare ca unii utilizatori de iPhone-uri din China primeau mesaje pentru continut ilegal – cum ar fi jocuri de noroc.
Acum, potrivit unei stiri de Reuters, se pare ca China News Service a confirmat ca Apple lucreaza cu operatorii de telefonie mobila din China pentru a gasi modalitati de a reduce cantitatea de spam distribuita prin intermediul serviciului iMessage.
Desi Apple a refuzat sa comenteze si sa spuna daca lucreaza cu operatorii de telefonie mobila din China, o purtatoare de cuvant a spus: „Am lucrat pentru a reduce problema spam-ului de ceva vreme”.
Nu este clar cum intentioneaza Apple sa blocheze spam-ul impreuna cu operatorii de telefonie mobila, dar compania nu are un astfel de sistem implementat. iMessage permite utilizatorilor sa blocheze numere de telefon, dar avand in vedere ca nu este prea dificili pentru cei care savarsesc spam sa inregistreze numere noi, acest lucru pare a fi un joc nesfarsit.
In mod interesant, aceasta este o problema pe care Apple o intalneste si in India, acolo unde guvernul local a incercat sa convinga compania sa aprobe o aplicatie care lupta impotriva spam-ului.
Apple a respins initial aceasta solicitare invocand probleme ce tin de confidentialitatea utilizatorilor, dar dupa ce s-a confruntat cu posibilitatea de a-i fi blocate iPhone-urile in retelele din India, compania ar fi acceptat aplicatia pentru spam.