„Castile au fost piesele centrale pe scena muzicii digitale de la lansarea iPod-ului Apple in 2001”, spune Mark Mulligan pentru Music Industry Blog. „Fara casti, streaming-ul de muzica nu ar fi avut cel mai mare stimul: ascultarea pe smartphone.
In perioada de varf a Walkman-ului si a sunetului portabil, ascultarea la casti era inca o activitate de nisa si era atribuita mai mult consumatorilor mai tineri”.
Cand te gandesti la piata de casti, probabil te gandesti la branduri precum Bose, Sennheiser, Audio Technica, Sony si asa mai departe. Exista posibilitatea ca nu Apple iti vine in minte.
Cu toate acestea, conform unui studiu efectuat de MIDiA Research, se pare ca Apple conduce piata castilor. Cum asa, te intrebi? Acest lucru pare sa se datoreze faptului ca Apple ofera la pachet cate o pereche de EarPods gratuita cu fiecare iPhone vandut.
Mai exista si castile AirPods care au fost luate in deradere atunci cand au fost dezvaluite pentru prima data, dar care s-au dovedit a fi accesorii Apple extrem de populare.
Atat de populare incat era greu sa intri in posesia unei perechi AirPods. De asemenea, mai este si preluarea companiei Beats de catre Apple, pe care multi au criticat-o pentru ca nu era ceva necesar, dar multumita designurilor la moda ceea ce a rezultat a atras masele.
Toate acestea au oferit companiei Apple o cota de piata de 24% in piata castilor, una mai mare decat cea a Sony care are o cota de piata de 22%.
Cat despre brandurile mai bine stabilite, se pare ca Panasonic se afla pe locul trei, dupa care urmeaza Bose, iar pe locul cinci Skullcandy (un alt brand care se concentreaza mai mult pe moda si design). Nu suntem siguri cat de precisa este aceasta analiza, dar daca este adevarata este oarecum surprinzatoare.