Compania Facebook din Statele Unite incearca sa elimine dezinformarea din centrul coronavirusului Wuhan, de pe reteaua sa sociala. Insa nu prea a reusit sa elimine dezinformarea, iar reprezentatii companiei americane Facebook au dezvaluit motivele.
Facebook a trecut la o serie de masuri pentru a reduce raspandirea dezinformarii legate de coronavirusul Wuhan, insa deficitul de moderatori umani al companiei a lasat unele lacune majore in capacitatea sa de a-si aplica politicile.
Consumer Reports a cumparat cu succes o serie de anunturi care au incalcat flagrant regulile companiei legate de dezinformare, inclusiv regula care interzice indemnarea oamenilor sa consume ceva indoielnic pentru a curata coronavirusul Wuhan din corp.
Cei de la Consumer Reports au anulat anunturile inainte de a fi rulate, iar FB a dezactivat conturile asociate acestora dupa ce acestea au fost semnalate de publicatia Consumer Reports.
Facebook a avertizat anterior ca nu s-a putut baza pe o buna parte dintre moderatorii sai umani de continut, majoritatea dintre ei fiind contractanti si nu pot lucra de la distanta in contextul pandemiei de coronavirus.
In schimb, compania s-a bazat pe sistemele sale automate care folosesc inteligenta artificiala pentru a semnala potentiale incalcari ale regulilor legate de dezinformarea in privinta coronavirusului Wuhan.
Cu toate acestea, dupa cateva saptamani de la acest nou aranjament, pare ca instrumentele automate ale Facebook de eliminare a dezinformarii isi dovedesc ineficienta. Dupa cum subliniaza Consumer Reports, un anunt care indemna la consumarea unei substante indoielnice pentru a curata coronavirusul Wuhan din corp este unul care cantareste greu, dar a fost aprobat de FB . Asta desi Mark Zuckerberg a declarat in mod regulat ca aceasta afirmatie va fi restrictionata in conformitate cu regulile Facebook.