Avand in vedere ca totul – de la masini, camioane si pana la avioane – devine electric, cererea de acumulatori va continua sa creasca in urmatorii ani, dar disponibilitatea materialelor folosite in prezent de acumulatorii litiu-ion este limitata. Insa IBM are solutia.
Cautarea de a gasi un nou tip de acumulator, in afara de tipul litiu-ion, are loc de ani de zile. Acest lucru se datoreaza faptului ca, desi acumulatorii litiu-ion sunt folositi in mod curent in dispozitivele noastre electronice, acestia vin cu propriul set de nereguli.
Una dintre neregulile acestor baterii litiu-ion e ca acestea pot fi volatile si pot exploda atunci cand sunt deteriorate. De asemenea, in timp, cele litiu-ion isi pierd din ce in ce mai mult capacitatea de incarcare.
In plus, mai exista si problema cantitatii limitate de metale necesare. Tipul de baterie litiu-ion foloseste metale care se gasesc in mod limitat in subteran, ceea ce inseamna ca va veni vremea in care acele metale nu vor mai fi disponibile.
Cu toate acestea, cei de la IBM s-ar putea sa fi venit cu o alternativa. Acestia au dezvoltat un acumulator care se bazeaza pe ingrediente gasite in oceane.
Asta inseamna ca acest acumulator al IBM, daca ar fi produs in serie, va fi mai ecologic de produs decat cele litiu-ion. De asemenea, va fi mai sigur de utilizat datorita faptului ca IBM Research inlocuieste cobaltul si nichelul din catodul bateriei cu un nou tip de electrolit.
Solutia de electrolit dezvoltata de IBM are un punct de aprindere mai ridicat, ceea ce reduce in cele din urma pericolul de scurtcircuit care poate duce la incendiu si explozie.
Cu toate acestea, cercetarea IBM este inca in stadii destul de precoce, iar IBM Research intentioneaza sa colaboreze cu Mercedes-Benz Research pentru a dezvolta acest tip de acumulator care poate il va inlocui pe cel litiu-ion. Asta inseamna ca probabil va fi nevoie sa treaca ceva timp pana cand vom vedea acest acumulator al IBM comercializat.