Marea Britanie se declara alarmata de influenta pe care o au companii de tehnologie dominante precum Google si Facebook, asa ca s-a decis sa creeze mijloace pentru a putea reglementa aceste platforme. Astfel de companii inabusa competitia si nu permit dezvoltarea rivalilor neconsacrati.
Marea Britanie intentioneaza sa creeze o noua agentie care sa reglementeze companii de tehnologie dominante precum Google si Facebook. Incepand din aprilie 2021, Unitatea Pietelor Digitale (DMU), care va apartine de Autoritatea pentru Concurenta si Piete (CMA) a Marii Britanii, va implementa un cod care va stabili noi limite pentru platforme tehnologice precum Google si Facebook si va incerca sa creeze un teren de joc mai egal pentru rivalii mai neconsacrati.
Desi codul nu a fost inca implementat, acesta va fi conceput pentru a oferi consumatorilor control asupra datelor lor si pentru a elimina restrictiile care impiedica utilizarea platformelor rivale.
De asemenea, ar putea oferi oamenilor optiunea de a decide daca pot fi supusi unei publicitati personalizate. Pentru a implementa codul, DMU va avea capacitatea de a anula si inversa deciziile marilor companii de tehnologie precum Google si Facebook.
Daca acestea nu respecta directivele sale, agentia va avea capacitatea de a le amenda. „Platformele online aduc beneficii imense pentru companii si societate”, a precizat guvernul din Marea Britanie.
„Dar exista un consens in Marea Britanie si in strainatate ca concentrarea puterii in randul a doar catorva companii tehnologice limiteaza cresterea in sectorul tehnologic, reducand inovatia si avand un impact negativ asupra oamenilor si intreprinderilor care se bazeaza pe ele”.
Marea Britanie a avut in vedere crearea unui organism de reglementare suplimentar pentru a putea reglementa companiile de tehnologie dominante, cum ar fi Google si Facebook din Statele Unite, inca de la jumatatea anului 2019.