Conform unui nou studiu, folosirea smartphone-ului in timp ce va aflati intr-un magazin va poate afecta. Negativ. Acel studiu a constatat ca cumparatorii – care folosesc smartphone-uri pentru activitati care nu au legatura cu cumparaturile – pot fi influentati.
In mod ideal, trebuie sa fim disciplinati si sa nu ne hazardam prea mult cand mergem intr-un magazin pentru a cumpara anumite lucruri. Cu toate acestea, si-a dat cineva seama ca, uneori, cand merg intr-un magazin cumpara mai multe lucruri decat au nevoie?
Se pare ca exista un vinovat pentru faptul ca cumperi ce nu ai nevoie: smartphone-ul tau. Intr-un studiu publicat in Jurnalul Academiei de Stiinte de Marketing, o echipa de cercetatori a constatat ca folosirea telefonului te influenteaza in timp ce te afli intr-un supermarket si te poate determina sa cumperi multe lucruri in plus de care nu ai nevoie.
Studiul a analizat 2520 de cumparatori si s-a descoperit ca cei care si-au folosit telefoanele in magazine au cumparat cu 9% mai multe lucruri decat intentionau de fapt.
Potrivit unuia dintre cercetatori, Michael Sciandra: „Smartphone-urile devin rapid factorul principal de distragere a atentiei pentru multi consumatori, iar acestea ofera o forma unica de perturbare”.
Acesta adauga: „Constatarile noastre pot influenta atitudinea consumatorilor fata de utilizarea smartphone-urilor in magazine si sa-i convinga sa reflecteze asupra modului in care aceste dispozitive le influenteaza viata, atat pozitiv cat si negativ”.
Deci, data viitoare cand va aflati intr-un magazin, poate ar trebui sa luati in considerare ca mai intai sa cumparati ce va trebuie si mai apoi sa folositi smartphone-ul. Asta daca nu doriti sa ajungeti in final sa cumparati si ce nu aveti nevoie.