Ceea ce trebuia sa fie cel mai bine vandut avion al companiei s-a dovedit a fi un fiasco pentru Boeing. Au existat doua accidente aviatice fatale in care a fost implicat avionul Boeing 737 Max la distanta de doar 5 luni, ceea ce a adus la suspendarea intregii flote de avioane 737 Max.
O investigatie a dezvaluit nereguli cu sistemul MCAS. Boeing spune acum ca instituie un fond de 100 de milioane de dolari pentru familiile victimelor celor doua accidente aviatice.
Sistemul MCAS este practic un soft care este proiectat sa impiedice avionul 737 Max sa se blocheze. Cu toate acestea, compania Boeing nu a spus in mod corespunzator companiilor aeriene sau pilotilor despre acest sistem al avionului, pentru a economisi timp si bani.
Ancheta ulterioara a aratat ca sistemul MCAS s-a bazat doar pe date de la un singur senzor extern si ca nu exista nicio modalitate de a afla daca senzorul a fost deteriorat sau daca ofera informatii gresite.
In consecinta, pilotii din ambele accidente aviatice au sfarsit luptand cu un sistem de siguranta care nu a fost folosit in mod corespunzator pe 737 Max. Boeing a anuntat un fond de 100 de milioane de dolari pentru a raspunde nevoilor familiilor victimelor care au pierit in accidentele aviatice ale Lion Air si Ethiopian Airlines care foloseau un avion 737 Max.
„Acest fond va sprijini educatia, dificultatile si cheltuielile de trai pentru familiile afectate ale victimelor accidentelor aviatice, programele comunitare, dezvoltarea economica si comunitatile afectate. Boeing va colabora cu autoritatile locale si cu organizatiile non-profit pentru a raspunde acestor nevoi. Aceasta investitie initiala va fi realizata pe parcursul mai multor ani”.
Boeing ii sfatuieste pe angajati sa doneze pentru a sprijini familiile si comunitatile victimelor care au fost afectate de ambele accidente aviatice in care a fost implicat avionul 737 Max.