FAA din SUA lucreaza pentru a reduce interferentele dintre sistemele radio ale avioanelor (in principal altimetrele) si frecventele radio 5G folosite la sol de operatorii de telefonie mobila din SUA.
Administratia Federala de Aviatie (FAA) din SUA propune sa ofere o solutie pentru interferentele dintre industria aeriana si cea celulara 5G: cerinte mai stricte pentru altimetrele radio din avioane care ar putea intra in vigoare la inceputul anului viitor.
Componenta de echipament de siguranta – care se conecteaza la diverse avioane comerciale – functioneaza folosind frecvente radio care sunt similare cu frecventele radio 5G C-band pe care operatorii Verizon si AT&T din SUA le-au lansat dupa ce au cumparat cu miliarde de dolari licentele pentru a utiliza benzile.
C-band e aproape critic pentru viabilitatea 5G, C-band permitand operatorilor sa ofere viteze incredibile fara acoperirea minuscula a mmWave. Acest lucru n-ar trebui sa fie o problema, in teorie.
Asta pentru ca altimetrele si turnurile celulare nu impartasesc acelasi spectru. Undele celulare utilizate se afla in acelasi spatiu, dar altimetrele avioanelor ignora semnalele 5G si de obicei nu apar interferente.
Cu toate acestea, in practica, Administratia Federala de Aviatie din SUA a descoperit ca acest lucru nu se intampla intotdeauna si apar interferentele, lucru care poate provoca probleme majore acum ca 5G-ul a devenit mai raspandit si mai activ.
Intr-o notificare de propunere de reguli care a fost stabilita pentru a fi lansata pe 11 ianuarie, Administratia Federala de Aviatie din SUA invoca 100 de „anomalii de altimetru” care nu pot exclude vinovatia interferentelor 5G asupra sistemelor avioanelor.
Aceste interferente au dus la cateva tipuri de avertismente eronate in carlinga avioanelor si la afisarea incorecta a datelor de altimetru, acesta masurand altitudinea.