Cand vedeti un utilizator ca posteaza pe Facebook o multime de linkuri, clipuri video si imagini de la surse indoielnice, este posibil ca, data viitoare cand acel utilizator posteaza ceva nou, probabil veti ignora acel ceva.
Asta spre deosebire de cineva care isi analizeaza sursele si ale carui postari vin de obicei din surse cunoscute si reputate. In acest caz, este mai probabil sa fiti inclinati sa intrati pe acele linkuri.
Se pare ca Facebook are un sistem similar de evaluare a increderii la nivel intern pe care il utilizeaza pentru a-i evalua pe utilizatori.
Intr-o stire de Washington Post, aflam ca Facebook are un sistem intern de evaluare pe care il foloseste pentru a evalua nivelul de incredere al utilizatorilor sai ori de cate ori ei raporteaza stiri false, cu un scor care este fie 0, fie 1.
Practic, problema pe care Facebook a descoperit-o este ca uneori utilizatorii care nu sunt de acord cu o postare o marcheaza ca fiind stire falsa.
Acesti utilizatori ar trebui, probabil, sa fie marcati ca fiind nedemni de incredere, spre deosebire de cineva care practic raporteaza stiri false chiar daca acelea erau articole cu care au fost de acord.
In acest caz, semnalarile lor ar putea fi apoi vazute ca fiind mai de incredere. Potrivit Tessa Lyons, manager de produse al Facebook care se ocupa de dezinformare, „Nu este ceva neobisnuit ca oamenii sa ne spuna ca ceva este o stire falsa, pur si simplu pentru ca nu sunt de acord cu premisa unui articol sau pentru ca incearca in mod intentionat sa vizeze si sa discrediteze un anumit editor”.
Acestea fiind spuse, nu este clar cum foloseste reteaua sociala Facebook aceste scoruri de evaluare a increderii sau daca Facebook va oferi vreodata utilizatorilor o modalitate de a-si verifica scorul de incredere.