„Amazon Choice” este o eticheta conceputa pentru a convinge clientii sa cumpere ceea ce sunt, in opinia companiei Amazon, produse foarte bine cotate si la preturi bune. Produsele cu aceasta eticheta ale vanzatorilor au inregistrat o crestere tripla a vanzarilor, conform unui studiu din 2018.
Daca ai cumparat de pe acea platforma inainte, exista sanse mari ca ai vazut vanzatori si produse etichetate drept „Amazon Choice”. Practic, aceste etichete trebuie sa desemneze produse care sunt recomandate de companie datorita faptului ca sunt foarte apreciate si au preturi relativ accesibile.
Cu toate acestea, conform unei stiri de BuzzFeed News, se pare ca unii vanzatori Amazon Choice au incercat sa mituiasca clientii cu carduri cadou si cu unele gratuitati in schimbul unor recenzii pozitive.
Intr-un caz, un client a cumparat o carcasa impermeabila pentru smartphone-ul sau Samsung, carcasa care avea peste 100 de recenzii pozitive si era etichetata ca produs Amazon Choice.
La primirea produsului, clientul a descoperit ca este un produs groaznic care cu siguranta nu e in conformitate cu numeroasele recenzii pozitive.
In cutia produsului, clientul a descoperit instructiuni cu privire la primirea unui card cadou de 19 dolari care este oferit in schimbul unei recenzii pozitive.
Intr-un alt exemplu, un client a cumparat cateva suplimente in care exista un autocolant care oferea niste gratuitati. La solicitarea acelei gratuitati, clientului i s-a spus sa ofere dovada ca a postat o recenzie pozitiva.
Amazon a raspuns intre timp la aceasta stire si spune ca recenziile pozitive stimulate de vanzatori contravin politicii sale. Un purtator de cuvant al companiei a fost, de asemenea, citat de BuzzFeed News: „Cand un produs pe care il identificam ca Amazon Choice nu continua sa indeplineasca standardele noastre inalte, eliminam imediat ecusonul”.