Avast isi inchide filiala Jumpshot dupa un scandal care a pornit dupa ce o ancheta comuna realizata de publicatiile Motherboard si PCMag a constatat ca cele doua vindeau date despre utilizatorii Avast catre o serie de companii mari, cum ar fi Expedia, Intuit si Keurig.
Stirea vine la doar cateva zile dupa ce respectivele publicatii si-au publicat constatarile. Publicatiile Motherboard si PCMag au descoperit ca Avast a vandut o serie intreaga de informatii importante despre utilizatori, inclusiv istoricul de pe motorul de cautare Google, cautarile de pe Google Maps si chiar date de activitate de pe LinkedIn si YouTube catre unele dintre cele mai mari companii din lume.
Compania Avast a obtinut acele date prin softul sau antivirus, date pe care le-a vandut apoi prin intermediul filialei sale Jumpshot. Si desi Avast a permis persoanelor fizice sa aleaga daca sunt de acord cu furnizarea de date, majoritatea clientilor nu au constientizat ca compania le vinde datele si nici amploarea operatiunii care a precedat scandalul.
Jumpshot le-a spus clientilor ca unul dintre produsele sale putea urmari in detaliu activitatea de clickuri a utilizatorilor in detalii precise. „Misiunea principala a Avast este de a mentine utilizatorii sai in siguranta online si de a le oferi utilizatorilor controlul asupra vietii private”, a declarat Ondrej Vlcek, CEO al companiei antivirus implicata in scandal.
„Concluzia e ca orice practica care pune in pericol increderea utilizatorilor este inacceptabila pentru Avast. Suntem vigilenti cu privire la confidentialitatea clientilor nostri si am trecut imediat la masuri pentru a incepe inchiderea operatiunilor Jumpshot dupa ce a devenit evident ca unii utilizatorii au pus sub semnul intrebarii alinierea furnizarii de date catre Jumpshot cu misiunea si principiile noastre care ne definesc ca companie”.