ByteDance, proprietarul aplicatiei TikTok de clipuri scurte, a lansat un nou motor de cautare in China, intrand intr-un sector dominat in prezent de Baidu.
Compania ByteDance din Beijing merge dincolo de activitatile sale de baza care sunt stirile, clipurile video, mesageria si streamingul de muzica, concurand cu Tencent Holdings si cu alte firme de tehnologie din China.
Domeniul pentru noul motor de cautare, Toutiao Search, se afla in produsul principal al companiei, agregatorul chinez de stiri Jinri Toutiao. ByteDance – care a fost evaluata la 78 de miliarde de dolari in 2018 – a refuzat sa comenteze.
Compania chineza ByteDance a spus pe social media luna trecuta ca incerca sa angajeze oameni pentru a lucra la echipa sa pentru search engine si ca a angajat experti de la Google, Baidu si Bing.
A mai spus ca motorul de cautare va oferi continut din aplicatiile detinute de ByteDance, dar si de la web-ul larg. Toutiao Search ofera rezultate de cautare cenzurate la fel ca alte search engine-uri din China, conform Reuters.
Baidu a fost motorul de cautare dominant in China din 2010, cand gigantul american Google s-a retras din China dupa ce a refuzat sa se conformeze solicitarii guvernului chinez de a cenzura rezultatele.
In 2018, Baidu a reprezentat 68% dintre cautarile pe desktop si 71% dintre cele mobile in China, conform StatCounter. Baidu – care a raportat in luna mai prima sa pierdere trimestriala de la oferta sa publica initiala din 2018 – a respins amenintarea din partea ByteDance.
„Am estimat ca in fiecare an apar aproximativ doua noi motoare de cautare in China” a declarat Ping Xiaoli de la Baidu cand a fost intrebat despre search engine-ul celor de la ByteDance. „Am dominat piata in ultimele doua decenii”, a adaugat Ping.