Agentia spatiala NASA din Statele Unite a primit primul sau avion electric X. Prima dintre cele trei configuratii a fost livrata de ESAero catre Centrul de Cercetare de Zbor Armstrong al NASA, pe 2 octombrie.
Acum ca viitorul nostru implica taxiuri zburatoare, agentia spatiala urmeaza sa testeze primul sau avion electric X pentru a incuraja si dezvolta standardele de certificare pentru avioanele electrice.
Avionul X-57 Maxwell este acum la Centrul de Cercetari de Zbor Armstrong al NASA pentru teste. NASA are de gand sa testeze sistemul de propulsie electrica al aeronavei pentru a verifica fiabilitatea acesteia si pentru a informa alti producatori de avioane electrice.
X-57 se mai numeste si X-57 Mod II si nu are aripi. De asemenea, trebuie mentionat ca aeronava a fost oferita de ESAero din San Luis Obispo, California, miercuri, 2 octombrie.
Aeronava inlocuieste motoarele traditionale cu combustie cu motoare de croaziera pe electricitate. Ei bine, livrarea avionului electric va permite inginerilor de la agentia spatiala NASA sa efectueze teste la sol, teste de taxi si teste de zbor.
Acesta va fi supus de agentia spatiala unor testari la sol extinse pentru a se asigura ca merita sa fie folosit pentru zbor. „Livrarea aeronavei X-57 Mod II catre NASA este un eveniment semnificativ si marcheaza inceputul unei noi faze in acest proiect”, a spus managerul de proiect Tom Rigney.
Dupa cum s-a mentionat, Mod II va fi supus unor teste la sol. Pe langa asta, modelele Mod III sau Mod IV sunt in curs de testare la agentia spatiala NASA. Evident, Mod III si IV vor include aripi pentru a putea fi testate pentru zbor si pentru alti factori. Avand in vedere ca testul la agentia spatiala a inceput deja, va fi interesant de vazut ce au de oferit avioanele electrice in viitor.