Un angajat de la compania Apple din Cupertino sustine ca gigantul din Statele Unite a pierdut pe plan financiar sume considerabile. Nu este vorba despre vanzarea de smartphone-uri iPhone sau despre vanzarea de tablete iPad, ci despre cu totul altceva.
Unii cred ca companiile lucreaza pentru a-i impiedica pe utilizatorii lor sa realizeze reparatii de baza la centrele terte pentru propriile lor dispozitive. Una dintre cele mai importante companii criticate de utilizatori este chiar Apple din Cupertino.
Aceasta companie e acuzata ca ingreuneaza mult reparatiile utilizatorilor. Acest lucru, combinat cu rata aparent in crestere a stricaciunilor acestor dispozitive, au provocat destul de multe controverse, iar Congresul SUA cere raspunsuri.
Raspunsurile gigantului Apple din Cupertino au fost oferite de Kyle Andeer de la compania din Cupertino si sunt destul de interesante. Mai ales cand se vorbeste despre faptul ca compania blocheaza reparatiile, ca ii forteaza pe utilizatori sa apeleze numai la Apple pentru reparari si ca compania cere sume considerabile pentru reparari.
Si faptul ca, daca alegi un centru de reparari tert, dispozitivul tau poate fi afectat din cauza unor protectii fata de repararile terte pe care le-a implementat compania pe dispozitiv.
Conform lui Andeer, compania americana a pierdut de fapt pe plan financiar sume considerabile din activitatea de reparatii: „Pentru fiecare an din 2009, costurile oferirii de servicii de reparatii au depasit veniturile realizate din reparatii”. De asemenea, acesta mai spune ca motivul pentru masurile in detrimentul centrelor terte e ca Apple sa se asigure ca repararile acestor dispozitive complexe sunt sigure.
Pare destul de ciudat faptul ca a pierdut sume considerabile, mai ales ca s-a aflat ca compania americana a cerut odata 1200 de dolari pentru o reparare pe care un centru tert o poate realiza pentru doar 75 de dolari.
Inlocuirea ecranului la un iPhone X (in afara garantiei) costa 279 de dolari la Apple. E posibil ca costurile generale de reparare la Apple au fost distorsionate de reducerile de pret ale reparatiilor pe care le-a oferit recent, dar si de programele de rechemare extinse.