Sa fii un influencer online pare mare lucru. Primesti produse gratuite si esti platit pentru a le promova, fie ca este vorba despre produse de makeup, electronice, imbracaminte sau produse alimentare.
Acelasi lucru isi dorea si dezvoltatorul Chris Buetti, dar acestuia ii lipseau abilitatile necesare pentru a deveni influencer, cum ar fi abilitatile de a realiza fotografii bune si de a crea continut pe placul oamenilor.
Cu toate acestea, acesta avea totusi un set de abilitati (acesta este om de stiinta in domeniul datelor), iar acesta a decis sa le foloseasca.
Conform unei stiri de BuzzFeed, dezvoltatorul a creat un program care automatizeaza un cont de Instagram in numele lui. Programul a urmarit mii de utilizatori, dezvoltatorul sperand ca acestia il vor urmari si pe el, pentru a deveni influencer pe Instagram.
De asemenea, programul a luat fotografii postate pe Instagram de fotografi si le-a repostat pe contul lui (citand sursele, bineinteles). Drept urmare a faptului ca reputatia lui a crescut, restaurantele i-au oferit dezvoltatorului devenit influencer mese gratuite in schimbul unor recenzii pe contul lui de Instagram.
Poate ca pare un pic neetic, dar dezvoltatorul crede ca a procedat corect. El ii mentioneaza pe fotografii de pe Instagram de la care a luat fotografiile, iar restaurantele beneficiaza de pe urma recomandarilor sale de influencer pe contul lui de Instagram.
De asemenea, dezvoltatorul devenit influencer spune: „Am petrecut mult timp si efort scriind acest scenariu si le ofer lor un serviciu in timp ce ei imi ofera mie o masa gratuita”.
Cel putin un restaurant nu pare sa se supere ca este vorba despre un cont de Instagram automatizat de AI, deoarece in cele din urma contul de Instagram l-a promovat.
Un voucher de masa de 25 de dolari pare o nimica toata pentru acel restaurant. Dar nu este surprinzator ca influencerii umani nu sunt prea incantati de acest lucru.
De exemplu, influencer-ul Skyper Bouchard a spus: „Ca sa fiu sincer, sa vad ca cineva creeaza un atat de mare succes prin automatizare si AI este destul de descurajant pentru mine, iar pentru toti cei care au depus mari eforturi pentru construirea brandurilor lor online este si fascinant”.