Pozitia companiei tehnologice Apple privind protejarea confidentialitatii clientilor sai este bine cunoscuta, iar CEO-ul sau, Tim Cook, a criticat si a vorbit in mod public impotriva altor companii tehnologice care nu respecta confidentialitatea utilizatorilor, cum ar fi Facebook care a fost implicata in scandalul Cambridge Analytica.
De fapt, compania tehnologica Apple si-a criticat rivalii intr-o reclama inainte de a incepe CES 2019, ceea ce este o miscare nefireasca pentru Apple. Intr-o imagine capturata si distribuita de Chris Velazco de la Engadget, observam ca Apple a cumparat un spatiu publicitar pe o cladire in care se spune: „Ceea ce se intampla pe iPhone-ul tau, ramane in iPhone-ul tau”.
Nu numai ca aceasta ar putea fi o critica subtila la adresa altor companii tehnologice (unele au aparut la CES 2019) care par incantate sa ne exploateze confidentialitatea pentru castiguri financiare.
Aceasta pare a fi si o vorba inspirata de zicala „Ce se intampla in Vegas, ramane in Vegas”, acolo unde e organizat evenimentul CES 2019. Compania tehnologica Apple a fost destul de vocala cand vine vorba despre a se opune legilor si solicitarilor care compromit confidentialitatea utilizatorilor.
A existat o perioada in care autoritatile au incercat sa preseze Apple pentru a crea „usi secrete” in iOS. Acest lucru ar permite autoritatilor sa aiba acces la telefoanele suspectilor si la continutul lor fara a fi nevoie de permisiunea suspectilor.
Dar compania tehnologica Apple a refuzat sa se conformeze, sustinand ca „usile secrete” pot fi folosite si de cei cu intentii rele. Acest lucru a dus la folosirea de catre autoritati a asistentei externe.
Autoritatile au apelat la oameni care creeaza softuri si dispozitive proiectate pentru a ocoli protectiile iPhone-urilor. Dar acesta pare a fi un joc nesfarsit, avand in vedere ca compania tehnologica din Cupertino repara in mod constant softurile sale pentru a tine pasul cu vulnerabilitatile.