Se pare ca, de indata ce Facebook iese dintr-un scandal de confidentialitate, nimereste in altul. De aceasta data, acest scandal de confidentialitate implica informatiile de contact ascunse care, potrivit unei stiri de publicatia Gizmodo care a lucrat cu profesorul de informatica Alan Mislove, au fost descoperite.
In acea stire, acestia au precizat ca agentii de publicitate ai Facebook au putut targeta reclame unor utilizatori pe baza informatiilor lor care nu sunt publice. Acestea pot fi informatii pe care le-ai impartasit pentru Facebook in scopuri de securitate, cum ar fi un numar de telefon pentru recuperarea contului si asa mai departe.
Gizmodo si Alan Mislove au testat aceasta teorie cu informatiile de contact pe Facebook. Publicatia Gizmodo a cumparat o reclama targetata pentru Alan Mislove si a oferit un numar de telefon de la biroul lui Alan Mislove, numar pe care niciodata nu l-a oferit pe Facebook, dar totusi intr-o ora a vazut reclama.
Kashmir Hill de la Gizmodo a intrebat echipa PR de la Facebook daca agentii de publicitate au folosit anul trecut informatii de contact ascunse pentru reclame, la care acestia au raspuns ca nu, dar experimentul pare sa fi dovedit altceva.
Experimentul cu reclamele si cu informatiile de contact nu este unul singular, pentru ca mai multi cercetatori au efectuate teste similare si au descoperit rezultate similare. Alan Mislove a spus: „Cred ca multi utilizatori nu inteleg pe deplin modul in care functioneaza directionarea reclamelor in ziua de azi: ca agentii de publicitate pot specifica exact care utilizatori ar trebui sa le vada reclamele, prin incarcarea adreselor de e-mail ale utilizatorilor, a numerelor de telefon, a numelor si datelor de nastere si asa mai departe”.
Intre timp, cei care vor sa afle mai multe despre descoperirile cercetatorilor legate de Facebook si informatiile de contact, pot intra pe site-ul lui Alan Mislove pentru mai multe detalii.