Repara acel jaf de masina si adauga niste caracteristici noi in loc sa cheltui o suma de bani mare pentru o masina noua. Cam asta este filosofia pe care multi oameni o au fata de telefoanele mobile, potrivit analistilor din industrie.
Sa spunem ca ai un smartphone care e vechi de 2-3 ani si ti se ofera posibilitatea de a alege ori sa cumperi un nou telefon, ori sa-ti actualizezi softul actual la urmatoarea versiune majora. Ce ai alege?
Potrivit unei stiri de The New York Post, se pare ca in ziua de azi consumatorii mai degraba si-ar actualiza softul telefonului decat sa cumpere un smartphone nou. Potrivit lui Jan Dawson, fondatorul si analistul sef al companiei Jackdaw Research, „stim cu totii ca oamenii inca pastreaza un smartphone timp de 4 sau 5 ani si ca nu vad niciun motiv sa-si cumpere unul nou”.
De asemenea, ei observa ca consumatorii care isi schimbau telefoanele o data la cativa ani „incep sa-si schimbe comportamentul”. Trebuie sa ne intrebam daca acest lucru s-ar putea datora faptului ca unii operatori de telefonie mobila din ziua de azi nu mai ofera reduceri pentru telefoane si ca permit in schimb consumatorilor sa achizitioneze un smartphone si sa-l plateasca pe parcursul a 24 de luni in rate.
Chetan Sharma, CEO al Chetan Sharma Consulting, spune, „Consumatorii platesc pretul integral pentru noile smartphone-uri, asa ca ei trateaza telefoanele mobile la fel ca pe un PC si le pastreaza mai mult timp”.
Aceasta este o schimbare destul de interesanta a tendintei, daca este adevarata, dar ce credeti voi despre asta? Cu noile planuri ale operatorilor in care consumatorii sunt incurajati sa cumpere in rate, credeti ca acest lucru i-a determinat mai putin pe consumatori sa-si schimbe telefonul o data la vreo doi ani?