Mai devreme s-a mentionat ca companiile Basecamp si Spotify sunt nemultumite de cum merg lucrurile la magazinul de aplicatii App Store al companiei Apple din Statele Unite. Dar acum inca o companie, si nu oricare companie, isi exprima nemultumirea fata de magazinul App Store. S-a dezvaluit si de ce, intr-un interviu pentru Politico.
Microsoft, rivalul companiei Apple, considera ca autoritatile de reglementare antimonopol trebuie sa investigheze pe deplin magazinul de aplicatii al Apple. Vorbind in cadrul unui interviu Politico din aceasta saptamana, directorul Brad Smith pentru chestiuni legale al Microsoft a evidentiat nemultumit abordarea limitativa a Apple pentru App Store si modul in care acest lucru afecteaza concurenta.
„Daca urmaresti industria de astazi, cred ca vei gasi magazine de aplicatii care au creat ziduri mai impunatoare si porti mai formidabile pentru accesarea propriilor lor aplicatii, fata de cum era industria acum 20 de ani in urma”, sustine Smith de la Microsoft.
„Aceste magazine de aplicatii au cerinte care pretind ca exista o singura modalitate de a te alatura la platforma noastra, si anume prin poarta pe care noi insine am creat-o. In unele cazuri, acestea obliga dezvoltatorii de aplicatii sa plateasca un pret exorbitant pentru o taxa, in unele cazuri 30% din toate veniturile acelor dezvoltatori”, adauga Brad Smith de la Microsoft.
Desi Smith nu mentioneaza Apple, Bloomberg a confirmat pentru Microsoft ca se refera la App Store in special. Saptamana aceasta poate intra in istorie ca moment hotarator pentru magazinul App Store.
Compania Apple a fost implicata intr-o polemica cu privire la decizia sa controversata de a respinge aplicatia de e-mail care se numeste Hey. Apple initial a aprobat-o, dar mai tarziu a decis ca aceasta incalca regulile magazinului App Store. Compania din Statele Unite a fost acuzata de comportament monopolist.