La aproape o saptamana dupa ce o masina fara sofer Uber a luat prima viata din testarea masinilor fara sofer intr-un accident, CEO-ul Waymo spune ca este increzator ca masinile sale fara sofer s-ar fi comportat diferit in aceste conditii.
Pana acum, poate ca ati auzit despre accidentul fatal in care masina fara sofer a Uber a fost implicata. In timp ce accidentul se afla inca in curs de investigatie, se pare ca CEO-ul Waymo crede ca, daca ar fi fost vorba despre masina lor fara sofer, aceasta ar fi evitat accidentul pe care l-a comis automobilul Uber.
Asta potrivit lui John Krafcik, CEO al Waymo, iar in cadrul Congresului Asociatiei Nationale a Dealerilor de Automobile din Las Vegas, John Krafcik a fost citat spunand: „Pot spune cu ceva incredere ca in situatii precum acea cu pietoni – in acest caz un pieton cu bicicleta – avem o mare incredere ca tehnologia noastra va fi robusta si ca se va putea descurca in situatii de genul acesta”.
Declaratia CEO-ului Waymo a fost oferita ca raspuns la o intrebare directa in care acesta a fost intrebat daca o masina fara sofer Waymo ar fi reactionat diferit sau nu in comparatie cu masina fara sofer a Uber.
CEO-ul Waymo a mai mentionat ca acest lucru este „bazat pe cunostintele noastre despre ceea ce am vazut pana acum cu acel accident si pe cunostintele noastre despre robustetea pe care am proiectat-o in sistemele noastre”.
Cand a fost intrebat de ce si-a permis sa afirme acest lucruri, CEO-ul Waymo a vorbit despre rutina riguroasa de testare hardware a companiei Waymo. Aceasta include testarea pe timp de noapte si se bazeaza, de asemenea, pe date extrase de pe drumurile publice, permitandu-le sa creeze simulari ale oraselor de mii de ori.
Cu toate acestea, toate acestea sunt ipotetice in acest moment si putem spune ca accidentul masinii fara sofer a Uber a pus mai mult la indoiala tehnologia din spatele autoturismelor autonome.