Daca ar fi sa lansezi browserul Safari al Apple de pe iPhone sau iPad si sa tastezi o cautare in bara de adrese, cel mai probabil cautarea va fi realizata pe Google, pentru ca acest motor de cautare e setat implicit in acest browser al companiei Apple din Statele Unite.
Sigur, unii utilizatori ai browserului Safari pot schimba acest motor de cautare cu altul, dar restul utilizatorilor au Google setat in mod implicit in browserul Safari si se pare ca Apple a platit miliarde de dolari pentru asta.
In trecut, s-a vehiculat ca compania Google din Statele Unite a platit miliarde de dolari companiei Apple pentru ca motorul sau de cautare sa fie implicit pe browserul Safari, iar acum s-a dezvaluit cam ce suma a platit Google.
Asta conform unor date din procesul antitrust al Departamentului de Justitie al SUA impotriva Google, in care documentele instantei au aratat ca compania a platit catre Apple intre 8 si 12 miliarde de dolari pentru ca search engine-ul sau sa fie implicit pe browserul Safari.
Google se confrunta in prezent cu un proces din partea Departamentului de Justitie al SUA pentru presupuse practici antitrust, iar aceasta plata catre Apple este un astfel de exemplu.
Potrivit profesorului de drept al Universitatii din Miami – John Newman – care a fost si avocat antitrust al Departamentului de Justitie al SUA: „Aceasta nu e o complotare clasica, in care doi rivali se pun de acord sa creasca preturile pentru a beneficia fiecare. Se pare ca este vorba despre un monopolist care este de acord cu o alta companie pentru a imparti chiria monopolului”. Motorul de cautare DuckDuckHo sustine ca, drept urmare a practicilor Google, doar aproximativ 2% dintre cautari au loc pe DuckDuckGo.
CEO-ul acestei companii crede ca, daca utilizatorii ar fi avut optiunea de a seta DuckDuckGo ca motor de cautare preferat in browserul Safari al Apple, acel procent ar fi ajuns la 20%.