Brave, browserul web axat pe confidentialitate care are propria moneda virtuala nativa, sustine ca compania Google din Statele Unite foloseste fara acordul utilizatorilor pagini web ascunse pentru a monitoriza utilizatorii de internet, pentru a livra anunturi targetate, informeaza Financial Times.
Se spune ca nimic nu e ca ceva gratuit, motiv pentru care produsele si serviciile Google sunt in mare parte gratuite. Dar in schimb platesti cu datele personale.
Aceste date pot fi folosite in scopuri de marketing. Din acest motiv, nu mai e surprinzator daca vezi anunturi targetate pentru tine. Cu toate acestea, se pare ca Google ar putea merge cu un pas mai departe cand vine vorba despre monitorizarea utilizatorilor, iar de aceasta data fara stirea lor.
Conform unei stiri de Financial Times, browserul Brave a acuzat compania pentru monitorizarea utilizatorilor prin pagini web ascunse si mai spune ca compania preia informatiile despre utilizatori si le foloseste pentru a targeta anunturi.
Acest lucru a fost descoperit initial de directorul de politici al Brave, Johnny Ryan. Directorul de la Brave a descoperit aceste pagini web ascunse dupa ce si-a gasit datele sale de monitorizare tranzactionate pe bursa de publicitate a Google, Authorized Buyers.
Aceste informatii despre monitorizare au fost intre timp trimise autoritatilor de reglementare irlandeze pentru ancheta. Ca raspuns la aceasta descoperire, un purtator de cuvant al Google a fost citat spunand: „Noi nu difuzam anunturi personalizate si nu trimitem cereri ofertantilor, fara acordul utilizatorului”.
Ar trebui remarcat faptul ca Brave este rivalul companiei Google in domeniul browserelor, asa ca acest aspect ar trebui sa fie luat in considerare. Poate ca Brave a zis ceva neadevarat despre Google (ca monitorizeaza utilizatorii), pentru ca are un interes personal in aceasta chestiune.
Sursa imagine: Flickr.com