Mai multi oameni asculta muzica prin servicii de streaming precum Apple Music si Spotify in SUA, iar industria muzicala din SUA inregistreaza o ascensiune majora in acest segment.
Veniturile obtinute din serviciile de streaming in SUA au crescut in primele 6 luni ale anului 2019, mai precis cu un procent de 26% si ajungand la 80%, conform RIAA (Recording Industry Association of America).
Mediile in care consumam muzica au evoluat si s-au schimbat de-a lungul anilor. Inainte, oamenii ascultau melodii pe discuri din vinil, dupa care am trecut la casete, CD-uri si asa mai departe.
De asemenea, muzica digitala a devenit extrem de apreciata datorita smartphone-urilor si computerelor, dar chiar si pe frontul digital vedem o schimbare.
Conform unui tweet de RIAA, streamingul de muzica este acum forma dominanta a consumului de melodii in SUA, streamingul reprezentand 80% din veniturile pietei muzicale din SUA.
Asta spre deosebire de anul 2010, acum 9-10 ani in urma, cand streamingul totaliza doar 7% din piata muzicala din SUA, in timp ce mediile fizice si descarcarile digitale inca reprezentau partea majoritara.
Statisticile RIAA dezvaluie ca streamingul de muzica reprezinta acum 80% din piata din Statele Unite, iar mediile fizice si descarcarile digitale au fiecare cate 9%.
Unii se indoiesc ca streamingul de muzica va ajunge vreodata la 100% in SUA sau oriunde altundeva, din cauza faptului ca inca exista o multime de oameni care prefera ca muzica lor sa se afle pe mediile fizice pentru ca acestea ofera un sunet mai „cald”.
De asemenea, acest lucru explica de ce discurile din vinil revin la moda. In 2018, RIAA a sustinut ca CD-urile si discurile din vinil depasesc descarcarile digitale. In plus, am vazut cum in unele tari s-au redeschis fabrici care produc discuri din vinil, fabrici care s-au inchis anterior in urma cu ani de zile.