Soselele dintr-un oras din China au devenit mult mai silentioase in ultimii ani. Acel oras de 12 milioane de locuitori, numit la scara larga Silicon Valley-ul hardware-ului, a fost nevoit sa aloce resurse pentru a renunta treptat la autovehiculele cu motor diesel.
Unul dintre cele mai mari orase din China, Shenzhen, este un centru comercial global. Acest oras a efectuat pasi importanti pentru a adopta transportul public care nu e alimentat de combustibil.
Shenzhen din China are cea mai mare flota de autobuze electrice, adica peste 16.000 de autobuze pe electricitate care strabat soselele. Toate taxiurile orasului sunt acum electrice.
Shenzhen din China a lucrat din greu pentru a-si atinge obiectivul pentru transportul ecologic in ultimii ani. Acest oras a trecut de la taxiuri diesel la cele electrice, iar Comisia pentru Transport Public din Shenzhen, China, a anuntat in luna ianuarie ca 99% dintre cele 21.000 de taxiuri sunt electrice.
Probabil ca acum procentul e de 100% in Shenzhen. Exista un motiv pentru care restul de 1300 de taxiuri electrice (1%) nu au fost implementate in ianuarie. Shenzhen din China nu avea suficiente statii de incarcare.
E posibil ca pana acum au fost instalate mai multe statii de incarcare si ca restul de taxiuri electrice au fost puse pe sosele. Asta pentru ca Shenzhen din China sa devina primul oras din lume cu o flota de taxiuri in intregime electrica si cu una in intregime formata din autobuze pe electricitate.
O astfel de reducere masiva a folosirii autovehiculelor diesel pentru transportul public va duce cu siguranta la o reducere a emisiilor de carbon.
Cu toate acestea, beneficiul real va exista numai daca electricitatea produsa pentru alimentarea acestor taxiuri si autobuze provine din surse ecologice, nu de la sursele poluante precum carbunii.