Compania japoneza Mitsubishi doreste sa produca un avion de pasageri de succes la nivel mondial. Cu toate acestea compania japoneza se confrunta cu mai multe piedici.
Toray, principalul producator mondial de fibra de carbon usoara si rezistenta, trebuia sa furnizeze piese pentru coada avionului de pasageri. Producatorul Toray a stabilit ca ii va fi dificil sa aiba profit din acordul cu cealalta companie japoneza, avand in vedere ca lansarea avionului a fost amanata de Mitsubishi de mai multe ori.
Producatorul japonez Toray Industries va suspenda productia de componente cheie pentru acea aeronava din acest motiv. Dupa ce a pierdut un furnizor cheie, Mitsubishi Heavy Industries – compania parinte a producatorului de avioane de pasageri – intentioneaza sa produca componentele pe cont propriu.
Mitsubishi Heavy Industries spune ca nu are de gand sa schimbe designul de baza al aeronavei si ca decizia producatorului Toray nu va afecta programul de dezvoltare.
Toray Industries nu va produce piese din fibra de carbon pentru avionul de pasageri cu reactie al companiei japoneze deoarece intarzierile la programul regional inseamna ca munca e putin probabil sa fie profitabila, informeaza Nikkei.
Toray, un furnizor major de componente usoare din fibra de carbon pentru producatorii de avioane, planuise sa furnizeze stabilizatoare pentru coada aeronavei.
Acele componente vor fi in schimb produse de Mitsubishi Aircraft – o divizie a Mitsubishi Heavy Industries – relateaza Nikkei. Oficialii de la cele doua companii japoneze nu au comentat imediat.
Initial menit sa fie lansat in 2013 la compania aeriana ANA Holdings din Japonia, avionul de pasageri a fost intarziat deja de cinci ori. Mitsubishi Aircraft are in vedere o noua amanare (a sasea), deoarece intampina dificultati cu obtinerea certificarii. Acest producator japonez ar putea deveni noul producator de aeronave de pasageri si s-ar putea alatura producatorilor Boeing si Airbus.