Conform celei mai noi cercetari efectuate de serviciul Market Monitor al Counterpoint, livrarile de smartphone-uri din China au scazut cu 7% anual, dar au crescut secvential in trimestrul 2 al anului 2018.
Primele cinci branduri de top de smartphone-uri din China – printre care se numara si Apple – au o cota de piata adunata de 84% in China.
Desi exista cateva piete de smartphone-uri pe care Apple le domina, exista altele in care compania intampina dificultati. Un bun exemplu ar fi China. Potrivit datelor recente impartasite de Counterpoint Research, s-a dezvaluit nivelul concurentei cu care compania Apple din Cupertino se confrunta pe piata chineza.
Conform datelor, se pare ca cota de piata a companiei Apple in China este de aproximativ 8%. Daca compari aceasta cota de piata cu cele ale altor companii de smartphone-uri, pare destul de mica.
Pe baza analizei Counterpoint Research a pietei chineze, se pare ca compania de smartphone-uri Huawei se afla practic la conducere, cu o cota de piata de 40%. Compania Huawei este urmata cu Xiaomi cu 28%.
Destul de interesant este faptul ca Apple vine pe al treilea loc cu 8%. Alti producatori chinezi de smartphone-uri, cum ar fi Vivo si Oppo, se afla pe al patrulea loc si pe al cincilea, cu 7% si respectiv 6%.
Cu toate acestea, aceste 5 branduri de smartphone-uri de top totalizeaza 84% din piata, ceea ce spune multe. Potrivit analistei Flora Tang, „Comertul electronic este acum o parte esentiala a strategiei companiei Apple pe piata chineza, contribuind la aproape o treime din vanzarile sale totale in China. Urmarind trendul, acesta a fost al treilea cel mai mare brand, in ceea ce priveste volumul de vanzari in timpul festivalului 618. Apple iPhone X si iPhone 8 Plus au ramas, surprinzator, unele dintre modelele populare in China in timpul trimestrului 2 al anului 2018”.