Automatele de vanzare, ceva comun in Japonia, sunt destul de simple in ceea ce priveste intrebuintarea lor. Introduci banii (moneda sau bancnota) in interior, apesi pe produsul dorit si cam atat.
Cu toate acestea, in Japonia, se pare ca unele automate de vanzare duc lucrurile la un nou nivel prin implementarea sistemelor de recunoastere faciala.
Conform unei stiri din Japonia, se pare ca producatorul de bauturi DyDo instaleaza sisteme de recunoastere faciala in automatele sale. Aceste aparate sunt realizate in colaborare cu NEC si folosesc sistemele de recunoastere faciala Bio-IDion ale NEC.
Ideea e ca, prin aceasta tehnologie, poti efectua plati fara sa fii nevoit sa folosesti bani cash, ceea ce e un beneficiu, e mai convenabil. Clientii din Japonia vor trebui sa-si inregistreze un cont, prin trimiterea unei imagini cu ei si prin conectarea unui card de credit.
Astfel, atunci cand automatul iti recunoaste identitatea, iti va scoate banii necesari de pe card pentru achizitie. Acest lucru poate fi util daca nu ai bani cash la tine si doresti o alta modalitate de plata.
Trebuie remarcat faptul ca unele aparate din Japonia ofera deja metode alternative de plata, deci aceasta nu ar fi neaparat prima optiune contactless, dar e prima cu recunoastere faciala.
Acestea fiind spuse, trebuie sa ne intrebam legat de implicatiile de confidentialitate ale utilizarii recunoasterii faciale. Banii cash ofera un anumit nivel de anonimitate, dar folosirea recunoasterii faciale poate duce la urmarire.
Aceste automate de vanzare vor fi initial folosite intr-un test de 3 luni la birourile si fabricile DyDo si NEC din Japonia. Ce parere ai despre aceste aparate? Crezi ca acesta poate fi viitorul automatelor de vanzare?