Intr-un depozit Uniqlo din districtul Ariake din Tokio, Japonia, odata populat in principal de angajati umani, au aparut robotii. Acestia savarsesc acum munca de inspectare si sortare a imbracamintei gazduita de retailerul Uniqlo.
Retailerul din Japonia a modificat recent depozitul existent si a implementat un sistem automatizat creat in parteneriat cu Daifuku. Avantajele acestor roboti consta in faptul ca Uniqlo nu mai plateste aproape deloc salarii pentru angajati si ca spatiul de depozitare poate functiona nonstop.
Uniqlo este un retailer de moda din Japonia care este popular si in alte tari. Compania si-a imbunatatit operatiunile la unul dintre depozitele sale din Tokio.
Depozitul din districtul Ariake a fost odata ocupat de angajati umani, dar acum mare parte din munca este efectuata de roboti. Uniqlo a lucrat cu Daifuku la asta.
Acesta este un furnizor de sisteme de manevrare a materialelor. Robotii din acest spatiu din Japonia pot inspecta si sorta hainele conform cerintelor retailerului.
Aceasta schimbare a permis retailerului din Japonia sa reduca cu 90% angajatii umani din acel spatiu. De asemenea, schimbarea a permis depozitului retailerului sa functioneze 24 de ore pe zi, iar asta pentru ca robotii n-au nevoie de odihna.
Sistemul a fost proiectat pentru a transfera produse care sunt livrate cu camionul. Acel sistem poate citi etichetele atasate acestora si sa confirme numarul stocului si alte informatii.
Cand este timpul de livrare, sistemul poate impacheta produsele care sunt plasate pe o banda transportoare si sa ataseze etichete. Numai o mica parte din munca din depozitul din Japonia este inca efectuata de angajati umani.
Acesta nu va fi un proiect unic pentru compania Uniqlo. Scopul sau este de a automatiza toate depozitele sale din Japonia si din intreaga lume folosind roboti. Retailerul Uniqlo a alocat circa 900 de milioane de dolari pentru aceasta initiativa care implica roboti.