In acest moment, masinile electrice stocheaza energia in baterii. Problema cu aceste baterii este ca acestea trebuie sa fie suficient de mari pentru ca masinile sa poata calatori sute de kilometri.
De asemenea, acestea prezinta riscul de a exploda. Mai mult, pot fi foarte scumpe de inlocuit. Cu toate acestea, se pare ca unii cercetatori de la Universitatea de Tehnologie Chalmers, Suedia, au lucrat la o tehnologie care ar putea transforma fibra de carbon in electrozi de baterii.
Asta inseamna ca, in viitor, este posibil ca masinile electrice si-ar putea stoca energia in caroseriile lor din fibra de carbon (presupunand ca folosesc fibra de carbon).
In schimb, caroseria din fibra de carbon ar putea determina ca masinile sa fie mai usoare deoarece nu vor mai avea nevoie de o baterie grea si mare pentru a stoca energia. Asta inseamna ca autoturismele electrice s-ar putea deplasa mai mult, avand in vedere ca o caroserie mai usoara inseamna ca este nevoie de mai putina energie pentru deplasare.
Potrivit lui Leif Asp, profesor si unul dintre cercetatorii tehnologiei, „O caroserie de masina nu va mai fi doar un element de sustinere, ci va actiona si ca baterie. De asemenea, va fi posibil sa se foloseasca fibra de carbon si pentru alte scopuri, cum ar fi valorificarea energiei cinetice, pentru senzori sau pentru conductori pentru energie si date. Daca toate aceste functii erau parte din caroseria unei masini sau a unei aeronave, acest lucru ar reduce greutatea cu pana la 50%”.
Cu toate acestea, exista un dezavantaj al acestei tehnologii de caroserie din fibra de carbon, iar acela este costul ridicat. Acesta este motivul pentru care fibra de carbon este folosita de obicei pentru masinile sport scumpe, avand in vedere ca materialul este scump. Asa ca ne putem imagina ca construirea unui autoturism acoperit numai cu acest material va fi scumpa.