Regulamentul General privind Protectia Datelor al UE (GDPR) a impus masuri stricte asupra securitatii online a datelor. Cei care sunt gasiti de partea gresita a legii pot primi amenzi uriase.
Asa s-a intamplat si cu British Airways care a primit o amenda uriasa de 230 de milioane de dolari din cauza nerespectarii GDPR. British Airways a trecut anul trecut printr-o bresa de securitate care a fost dezvaluita de compania aeriana in septembrie.
Vizitatorii au fost directionati catre un site fraudulos pe care acestia au comis greseala de a-si introduce date personale precum numele, adresa de facturare si adresa de e-mail care au fost furate ulterior.
Se spune ca circa 500.000 de oameni au fost afectati. ICO, autoritatea britanica de reglementare a confidentialitatii datelor, a perceput acum cea mai mare amenda din istoria British Airway, dupa ce s-a descoperit ca compania aeriana a a esuat in protejarea datelor clientilor sai si in respectarea GDPR.
ICO spune ca acest incident a fost rezultatul unei securitati precare la British Airways. Avand in vedere ca GDPR a intrat in vigoare in UE de ceva vreme, amenda a fost uriasa pentru compania aeriana, mai exact 1,5% din cifra de afaceri anuala a British Airways.
Aceasta companie aeriana deja are marje reduse de profit, asa ca o amenda GDPR de 230 de milioane de dolari e uriasa si devastatoare. Presedintele si directorul executiv al British Airways, Alex Cruz, a spus ca: „Suntem surprinsi si dezamagiti de aceasta constatare initiala din partea ICO. BA a raspuns rapid la un act ilegal de a fura datele clientilor”.
De asemenea, presedintele a adaugat ca compania aeriana intentioneaza sa atace decizia de acordare a amenzii. ICO spune ca va lua in considerare recursul initiat de compania aeriana inainte de a lua o decizie finala cu privire la amenda uriasa din cauza nerespectarii GDPR.