Toti ne-am asezat intr-un avion intrebandu-ne de ce nu decoleaza odata, pentru ca mai apoi sa constatam ca intarzierea a fost cauzata de un pasager care a decis sa se indrepte spre poarta mai tarziu decat ar fi trebuit.
Ei bine, poate ca acel pasager s-a ratacit sau a fost prea distras de magazinele acelea duty-free, dar astfel de intarzieri s-ar putea sa nu mai fie experimentate de pasagerii care zboara din aeroportul Changi din Singapore.
Acolo se vor testa sistemele de recunoastere faciala care vor ajuta la gasirea pasagerilor intarziati. Changi, considerat la scara larga ca fiind unul dintre cele mai bune aeroporturi din lume, a inceput sa testeze recunoasterea faciala, ceea ce ar permite in viitor localizarea pasagerilor intarziati la zborurile lor si care inca nu s-au indreptat catre portile aeroportului din Singapore.
Aeroportul Changi din Singapore a urmarit in mod activ tehnologiile inteligente pentru a imbunatati multe dintre activitatile sale, fie ca este vorba despre o prezicere mai rapida a sosirii zborurilor, sau reducerea timpilor de circulare pe pista.
Aeroportul Changi din Singapore intentioneaza sa amplaseze camere pe stalpi pentru a folosi recunoasterea faciala pentru a localiza pasagerii intarziati. Cu toate acestea, acest lucru i-a determinat pe unii sa sublinieze posibilele probleme de intimitate pe care acest sistem cu recunoastere faciala al aeroportului Changi din Singapore le-ar putea prezenta.
„Avem o multime de rapoarte despre pasageri rataciti… deci un caz posibil de utilizare la care ne putem gandi este detectarea si gasirea oamenilor care trebuie sa ia anumite zboruri. Bineinteles, cu permisiunea companiilor aeriene”, a declarat Steve Lee, director de informatii la Changi Airport Group din Singapore.
El a adaugat ca au testat tehnologia care ar putea permite aeroportului Changi din Singapore sa efectueze aceasta actiune si ca ar trebui sa aiba capacitatea de a implementa tehnologia de recunoastere faciala in aproximativ un an de zile.