Compania Twitter din Statele Unite care gestioneaza reteaua sociala cu acelasi nume a prezentat scuze, in urma unei dezvaluiri de catre BBC. Agentia de stiri BBC a constatat si dezvaluit ceva care nu este deloc in avantajul retelei sociale, ci in dauna acesteia.
Twitter s-a scuzat dupa ce agentia de stiri a constatat ca platforma publicitara a companiei ar putea fi folosita pentru a viza neo-nazistii, islamofobii si altii.
Intr-o stire publicata acum ceva timp, BBC spune ca a reusit sa foloseasca instrumentele de publicitate ale companiei pentru a identifica grupuri de persoane care s-ar putea sa fie pasionate de subiecte precum suprematia alba.
BBC a reusit acest lucru datorita faptului ca Twitter colecteaza o varietate de date despre utilizatori. La fel ca multe alte site-uri web si servicii, reteaua sociala gestioneaza datele intr-o maniera care permite advertiserilor sa targeteze grupuri de indivizi.
De obicei, companiile specifica grupuri precum „fotografi amatori” sau „parinti de adolescenti” cand advertiserii folosesc platforma publicitara.
Cu toate acestea, BBC a fost capabila sa foloseasca aceleasi instrumente pentru a viza persoane care au aratat un interes pentru ideologiile de extrema dreapta.
Nu ar fi trebuit sa se poata acest lucru. Una dintre politicile retelei sociale Twitter privind vizarea de cuvinte cheie interzice advertiserilor sa foloseasca termeni care se incadreaza in categorii precum apartenenta politica sau credinta, originea rasiala sau etnica si asa mai departe.
Reteaua sociala Twitter a invinuit o eroare pentru faptul ca BBC a reusit sa ocoleasca aceste masuri de protectie. „Ne pare rau ca s-a intamplat acest lucru si, imediat ce am fost informati despre eroare, am reparat-o”, a declarat un purtator de cuvant al companiei Twitter.