O multime de oameni urmaresc clipurile Shorts pe YouTube, la circa doi ani de la lansarea lor. Creatorilor li se ofera bonusuri si functii pentru ca acele clipuri sa devina similare cu cele TikTok.
Potrivit unor noi stiri, in fiecare luna 1,5 miliarde de utilizatori logati vizioneaza clipurile scurte. Asta comparativ cu cei 2 milioane de utilizatori YouTube logati care au vizitat platforma in aprilie.
Clipurile YouTube Shorts au fost lansate in 2020 si reprezinta raspunsul companiei YT la ascensiunea TikTok. Potrivit Google, in aprilie s-au generat 30 de miliarde de vizualizari pe zi pentru acele filmulete scurte.
Faptul ca creatorii creeaza mai multe clipuri video scurte nu e intamplator. YouTube chiar isi doreste sa fie create o multime de clipuri Shorts si le ofera plati creatorilor pentru a nu crea pentru alte platforme.
Compania YouTube din Statele Unite a lansat anul trecut un fond de 100 de milioane de dolari pentru a plati creatorii care creeaza filmulete populare, cu 10.000 de dolari pe luna.
Sumele acordate variaza in functie de implicarea si de locurile in care se afla publicul. In cazul monetizarii filmuletelor YT mai lungi, reclamele apar inainte sau in timpul filmuletelor, iar creatorilor le revine o parte din venituri. Dar in cazul Shorts acest lucru nu e posibil.
„Ne confruntam cu o scadere a veniturilor, pe masura ce vizionarea Shorts creste ca procentaj din timpul total de vizionare YouTube”, a declarat Ruth Porat, directorul de operatiuni al companiei Alphabet. „Testam monetizarea pentru Shorts, iar feedbackul si rezultatele timpurii sunt incurajatoare”.
Fondul nu era menit sa fie o modalitate de generare de venituri pe termen lung pentru creatorii de clipuri video Shorts de pe YouTube, asa ca compania lucreaza la modalitati suplimentare pentru a genera venituri.