Apple Music avanseaza rapid impotriva Spotify, in ceea ce priveste abonatii care platesc, potrivit unui mesaj al unui analist pentru AppleInsider.
Spre deosebire de Spotify care ofera un plan gratuit de ascultare, dar cu reclame, Apple Music poate fi accesat doar de aceia care platesc un abonament (presupunand ca perioada de testare de 3 luni a trecut).
Acest lucru inseamna ca compania din Cupertino are nevoie ca abonatii sa plateasca pentru serviciile sale pentru ca Apple Music sa fie profitabila si de succes, in timp ce Spotify se bazeaza pe veniturile generate de reclame.
Cu toate acestea, se pare ca valorificarea abonatilor care platesc nu este o problema pentru Apple Music. Cel putin nu conform lui Gene Munster de la Loup Ventures care scrie (citat de AppleInsider) ca compania din Cupertino converteste 2,5 ori mai multi abonati cu plata decat Spotify, lucru pe care Gene Munster il atribuie faptului ca proprietarii de iPhone-uri au un venit mai mare.
Potrivit lui Gene Munster, „Rata de conversie a companiei poate fi atribuita partial faptului ca proprietarii de iPhone-uri au un venit mai mare la dispozitie comparativ cu proprietarii Android. Un al doilea contribuitor ar fi faptul ca compania detine iOS care distribuie o experienta muzicala integrata fara probleme, pe langa solicitarile de abonare pentru proprietarii de iPhone-uri”.
De asemenea, el estimeaza ca ponderea platformei Apple Music in America de Nord este de 21 de milioane de abonati cu plata. Anterior, am auzit ca Apple Music a depasit Spotify pe piata americana, dar trebuie remarcat faptul ca, in ciuda acestui lucru, Spotify se afla inca pe primul loc in lume. Gene Munster estimeaza ca Spotify are o cota de piata de 62% in lume, in timp ce Apple Music are una de 34%.