HP, compania din Statele Unite care detine si o divizie de imprimante si consumabile de printare, si-a exprimat o ingrijorare prin intermediul CEO-ului sau.
CEO-ul HP, Enrique Lores, a evidentiat schimbarile semnificative cu care se confrunta divizia de printare a companiei, clientii optand sa printeze mai putine pagini.
Acesta a subliniat o scadere de 20% a numarului de pagini printate comparativ cu anii de dinainte de pandemie. Vorbind la cea de-a 40-a Conferinta Anuala de Decizie Strategica a Bernstein, Lores a atribuit acest lucru cresterii modelelor hibride, cu mai putini oameni in birouri, ceea ce reduce cererea de materiale printate, dar si cu mai multi lucratori pregatiti sa acceseze versiunile digitale ale documentelor in miscare. Trecerea de la obiceiurile de printare e de asemenea reflectata atat acasa, cat si la birou.
E compania HP ingrijorata in legatura cu viitorul printarii?
In ciuda provocarilor, HP raporteaza ca a fost proactiva cu adaptarea modelului sau de business, dar clientii nu au fost neaparat prea bucurosi in legatura cu asta. Compania si-a maximizat veniturile de pe urma consumabilelor prin implementarea de mai multe abonamente, dar si prin vanzarea de imprimante cu cartuse deja alimentate.
Compania a facut aluzie la faptul ca abonatii care cumpara imprimante cu cartuse deja alimentate au fost mai profitabili decat cei care cumpara cartuse separat.
Pentru acest lucru, un update firmware proiectat pentru a imbunatati securitatea a inceput sa blocheze imprimantele care folosesc cartuse terte care sunt considerate nesigure. Acest lucru forteaza clientii sa cumpere cartusele direct de la HP, cartuse care sunt deseori mai scumpe decat cele non-HP.
TechRadar