Incepand cu luna ianuarie a anului viitor, compania Google din Statele Unite va reduce comisionul pentru abonamentele aplicatiilor pe Play Store. Astfel, profiturile dezvoltatorilor de aplicatii vor creste.
Companii precum Apple si Google din Statele Unite percep de la dezvoltatori un comision pentru vanzarea aplicatiilor, pentru achizitiile in-app, dar si pentru abonamentele facute prin intermediul magazinelor de aplicatii. De o vreme, nu a existat o alternativa pentru dezvoltatori.
Dar in ultimii ani, dezvoltatorii au reclamat acele comisioane pentru faptul ca le reduc substantial veniturile. In general, taxa era de 30%, dar Google a anuntat recent ca va reduce acel procent pe Play Store.
Compania din Statele Unite va percepe doar 15% din veniturile din abonamente de pe Play Store. Conform Google, a oferit si inainte dezvoltatorilor taxa de 15%, dar doar daca un utilizator avea un abonament recurent pe 12 luni.
Noua taxa va fi disponibila incepand cu ianuarie 2022. Conform companiei din Statele Unite: „Dar am aflat ca clientii complica businessurilor de abonamente sa beneficieze de acest comision redus. Asa ca, pentru a indeplini nevoile specifice ale dezvoltatorilor care ofera abonamente, incepand cu 1 ianuarie 2022, reducem comisionul pentru toate abonamentele Google Play de la 30% la 15%, incepand din prima zi”.
E posibil ca aceasta masura de reducere a comisionului pentru aplicatii nu a aparut doar din generozitatea companiei din Statele Unite. Desi e grozav pentru dezvoltatorii interesati sa-si publice aplicatiile Android pe Play Store, aceasta masura e si pentru autoritatile de reglementare care astfel se vor lamuri ca compania Google din Statele Unite renunta la anumite pretentii pentru a nu fi implicata in anchete si procese. Ce parere ai despre aceasta noutate la Play Store?