La doar cateva luni dupa ce masinile fara sofer au primit OK-ul de la Departamentul pentru Vehicule Motorizate pentru a fi testate fara soferi, un alt reglementator din California le-a oferit permisiunea de a prelua pasageri. Dar exista un avertisment.
Statul american California permite deja masinilor fara sofer sa fie testate pe drumurile publice (presupunand ca companiile au solicitat autorizatia pentru a proceda astfel).
Acesta este motivul pentru care nu este o surpriza faptul ca acest stat California permite acum masinilor fara sofer sa preia pasageri, potrivit unei stiri de The San Francisco Examiner.
Potrivit stirii, California Public Utilities Commission a votat pentru aprobarea unui program pilot care permite masinilor fara sofer sa transporte pasageri. Avand in vedere ca vedem companii ca Uber testand masini autonome, nu este greu sa ne imaginam ca astfel de autoturisme care preiau pasageri ar putea deveni un business.
De asemenea, am auzit ca si Lyft lucreaza la masini fara sofer, asa ca este clar ca acest lucru ar putea fi un model de business foarte viabil in viitor. Cu toate acestea, exista un avertisment, iar acela este ca companiilor li se permite sa testeze masini fara sofer care preiau pasageri in California, dar nu li se permite sa-i taxeze pe pasageri pentru curse, cel putin nu in cadrul programului pilot.
Potrivit comisarei Liane Randolph, aceasta considera ca, datorita faptului ca va fi un program care nu percepe bani de la pasageri, programul pilot din California va fi perceput diferit fata de programul final pe care il vor accepta in cele din urma.
Ea spera, de asemenea, ca acest program din California ii va incuraja pe cei care participa la acesta sa fie mai atenti la experientele lor si sa ofere feedback critic si presupunem ca acest lucru este similar cu modul in care programele software beta functioneaza.