Cand guvernul Statelor Unite a oferit contractul pentru F-35 companiei Lockheed Martin in 2001, se intelegea ca avionul va fi capabil sa serveasca ca si inlocuire pentru mai multe avioane aflate in prezent in operare in cateva ramuri ale armatei Statelor Unite.
In schimb, ceea ce a aparut a fost un avion de lupta extrem de scump si care se descurca foarte prost. Cea mai noua bataie de cap pentru avionul de lupta F-35 de 130 de milioane de dolari este inabilitatea sa de a fi pe masura lui F-16 de 40 de ani vechime.
Avionul de lupta, F-16 este bazat pe un design cu o vechime de 40 de ani, dar se pare ca in ciuda tehnologiei moderne de astazi si a designurilor mai avansate, o lupta recenta amicala a aratat faptul ca uneori conteaza mai mult cine piloteaza avionul de lupta.
Se pare ca in timpul luptei amicale dintre avionul de lupta F-16 si cel F-35, primul a reusit sa-l invinga pe cel de-al doilea, potrivit unui raport de ArsTechnica.
Potrivit raportului, se pare ca datorita faptului ca F-35 nu era foarte incarcat in timpul testului, acesta ar fi trebuit sa aiba un avantaj fata de F-16, in teorie.
F-35 nu avea nimic sub aripi sau in compartimentul de arme in timpul testului, in timp ce F-16 avea un rezervor de combustibil care ar face ca avionul de lupta sa fie in dezavantaj, din punct de vedere al aerodinamicitatii.
In plus, alt avantaj al avionului de lupta F-35 a fost casca pilotului care se presupune ca ii confera pilotului o vizibilitate mai buna.
Aceasta ii permite pilotului sa poata verifica unghiuri pe care pilotul de pe F-16 nu le poate vedea. Cu toate acestea, se pare ca asta nu a fost de ajuns pentru ca pilotul de pe F-35 a sustinut ca acea casca era prea mare pentru el pentru a-si putea misca capul in mod eficient.
Nu este prima data cand se vorbeste despre designul lui F-16. Pierre Sprey, co-designerul lui F-16, a sustinut intr-un interviu de anul trecut ca este de parere ca designul lui F-35 este groaznic si ca se bazeaza pe o idee cretina.