O companie tocmai a dezvaluit cel mai mare avion cu propulsie electrica si cu hidrogen si cu zero emisii de carbon. Compania care a prezentat asa ceva e ZeroAvia care a readaptat un avion Bombardier Q400 al Alaska Airlines.
Industria de aviatie a facut progrese importante pentru reducerea amprentei de carbon si pentru a ajunge la emisii zero de carbon in ultimii ani.
O companie care se afla la conducere in acest efort e ZeroAvia, o companie din Statele Unite care proiecteaza si construieste sisteme de propulsie cu hidrogen si electricitate si cu nicio emisie de carbon.
Fiind partenera cu Alaska Airlines, compania ZeroAvia din SUA a readaptat o aeronava Bombardier Q400 cu sistemul sau de propulsie cu hidrogen si electricitate, obiectivul fiind dezvoltarea unui avion cu zero emisii si cu tehnologie de motor cu celule si viabil comercial.
Acest parteneriat palpitant e un pas important pentru a ajunge la o industrie aviatica cu nicio emisie de carbon. La un eveniment recent, Horizon Air – care apartine de Alaska Airlines – a predat avionul Q400 catre ZeroAvia pentru scopuri de cercetare si dezvoltare.
Pentru a celebra acest parteneriat pentru inovatie, avionului i s-a acordat o sarcina speciala; compania ZeroAvia a prezentat motorul electric multi-gigawatt care e o componenta cheie pentru utilizarea celulelor de hidrogen pentru avioane mai mari.
Tehnologia de motor electric, combinata cu celulele PEM de inalta temperatura si cu componente electronice avansate, vor duce zborul cu zero emisii la urmatorul nivel.
Motorul electric si cu hidrogen al ZeroAvia foloseste celule pentru a genera electricitate din celulele de hidrogen. Astfel se alimenteaza motoarele electrice cu zero emisii pentru a pune in miscare elicele avionului.