Operatorul feroviar national din Germania, Deutsche Bahn, a anuntat ca dezvolta un tren alimentat cu hidrogen, cu scopul de a inlocui trenurile actuale, potrivit CNBC. Acest operator feroviar din Germania colaboreaza cu Siemens Mobility la unul nou, numit Mireo Plus H.
Acesta va fi alimentat cu celule H2 si acumulatori litiu-ion. Va calatori intre Tübingen, Horb si Pforzheim, in statul Baden-Württemberg din Germania, testele urmand sa aiba loc in 2024.
Mireo Plus H va avea o autonomie de pana la 600 de kilometri si va atinge o viteza maxima de aproximativ 160 de kilometri la ora. Operatorul feroviar din Germania sustine ca doar acel test va reduce emisiile de dioxid de carbon din atmosfera cu aproximativ 330 de tone.
Pe langa elementul de transport, operatorul feroviar Deutsche Bahn din Germania intentioneaza, de asemenea, sa dezvolte si sa testeze infrastructura trenurilor pe hidrogen.
In acest scop, reabiliteaza unul dintre spatiile sale de intretinere pentru a servi ca statie de alimentare si de intretinere a trenului cu autonomie de 600 de kilometri. De asemenea, compania din Germania va crea hidrogen prin electroliza, folosind electricitatea.
Desi acest proces este 100% ecologic (in functie de sursa de electricitate folosita), procesul respectiv e extrem de ineficient in comparatie cu tehnologia moderna BEV (vehicul electric cu acumulator).
De asemenea, stocarea si transportarea hidrogenului e costisitoare. Totusi, trenurile pe hidrogen au fost testate cu succes si sunt tot mai folosite in anumite parti ale Europei.
In acest moment, Alstom ruleaza deja servicii comerciale de pasageri cu trenuri pe hidrogen in Austria si a efectuat anumite teste cu rezultate pozitive si in Olanda.
In plus, trenurile pe hidrogen Coradia iLint de la Alstom au definitivat testele germane si sunt in serviciul regional de calatori din Germania din 2018.