Exista unii utilizatori ai retelei sociale Facebook care au aratat interes pentru subiectele legate de pseudostiinta, iar agentii de publicitate s-au folosit de platforma de publicitate a FB care le-a permis agentilor de publicitate sa-i targeteze pe acesti utilizatori interesati de pseudostiinta.
Mark Zuckerberg a precizat ca contracararea dezinformarii legate de coronavirusul Wuhan este una dintre prioritatile sale de top. Cu toate acestea, politicile publicitare ale retelei sociale Facebook din Statele Unite nu reflectau pana acum acest lucru.
Dar acum compania Facebook nu va mai permite agentilor de publicitate sa-si targeteze utilizatorii pe baza interesului lor pentru „pseudostiinta”, informeaza The Markup.
Publicatia The Markup a descoperit aceasta categorie dupa ce a observat un produs despre care se spune ca mentine oamenii in siguranta fata de radiatiile smartphone-urilor.
Facebook a declarat mai tarziu pentru The Markup ca a eliminat categoria de „pseudostiinta” de pe platforma sa de publicitate. Desi nu e clar cat de populara a fost aceasta categorie in randul agentilor de publicitate ai Facebook (categoria dateaza din 2016, sau poate ca mai devreme de atat), existenta sa putea fi deosebit de problematica, intrucat compania FB incearca sa elimine numeroasele afirmatii de pseudostiinta care au aparut in timpul coronavirusului Wuhan.
Teoria conspiratiei care leaga tehnologia 5G de aparitia coronavirusului Wuhan au devenit deosebit de problematice pe retelele sociale. Categoriile de reclame ale retelei sociale Facebook din Statele Unite au fost o sursa de controverse si in trecut.
Compania Facebook din Statele Unite a fost anterior criticata pentru faptul ca a permis agentilor de publicitate sa targeteze controverse legate de vaccinuri, iar reteaua sociala a solutionat anul trecut un proces judecatoresc care acuza compania ca a discriminat cautatorii de locuinte prin platforma sa de reclame.