La ce recurgem cei mai multi dintre noi atunci cand vedem ceva care ne place intr-un magazin fizic? Verificam preturile online pentru a vedea daca produsul poate fi achizitionat de la un comerciant online la un pret mai redus.
Comerciantul online Amazon a inflorit acest comportament de foarte mult timp, dar avand in vedere ca acesta se indreapta spre businessul magazinelor fizice, comerciantul a brevetat o metoda pentru a-i descuraja pe clientii din magazinele fizice sa verifice preturile online.
Compania si-a anuntat intentia de a prelua Whole Foods pentru 13,7 miliarde de dolari. Compania opereaza 400 de locatii comerciale in Statele Unite, asa ca Amazon va avea practic 400 de puncte de distributie pentru produsele sale odata ce achizitia este definitivata.
Washington Post titreaza ca Amazon a brevetat un algoritm si o metoda care a fost dezvoltata pentru a-i descuraja pe cumparatori sa priveasca vitrinele fara sa cumpere nimic. Asta este ceea ce compania numeste un comportament de client care implica verificarea produselor la un magazin, iar apoi incercarea de a gasi un pret mai bun online.
Daca un client al magazinului este conectat la WiFi-ul magazinului, algoritmul detaliat in brevetul Controlului Fizic al Shopping-ului Online va determina daca utilizatorul viziteaza un site al unui rival.
Apoi, acesta ar putea bloca accesul la site-ul rivalului, sa-i impiedice pe clienti sa vada produse comparabile sau l-ar putea redirectiona pe client pe propriul site al companiei sau pe alte site-uri aprobate de Amazon.
Un agent de vanzari Amazon ar putea fi notificat pentru a-l aborda pe acel client sau pentru a-l atrage pe client pentru a-si face cumparaturile in acel magazin prin oferirea unui cupon sau a unei promotii.
Evident, acest algoritm brevetat nu va putea fi de prea mare folos pentru Amazon daca utilizatorul viziteaza site-ul rivalului folosind datele mobile. Ramane de vazut daca Amazon va implementa acest brevet odata ce intelegerea cu Whole Foods va fi definitivata.