Dupa luni de stiri conform carora Rusia a folosit retelele sociale pentru a influenta opinia publica la alegerile prezidentiale din Statele Unite de anul trecut, Facebook a confirmat recent ca 120 de milioane de utilizatori din Statele Unite au vazut anunturile politice ale Rusiei care au raspandit opinii impotriva unor candidati.
Se crede pe larg ca anunturile au contribuit la largirea rupturii dintre partidele politice in timpul alegerilor. Facebook a luat de atunci un numar de masuri pentru a impiedica influenta straina de aceasta natura.
Acum a spus ca toti advertiserii politici vor trebui sa-si dezvaluie identitatea. „Acest nivel de transparenta este bun pentru democratie si este bun pentru procesul electoral”, spune Facebook.
Reteaua sociala Facebook a introdus, de asemenea, noi masuri pentru imbunatatirea transparentei pentru toate tipurile de anunturi ale advertiserilor politici. Incepand cu luna noiembrie, utilizatorii vor putea sa dea click pe „View Ads” pe o Pagina si sa vada anunturile pe care Pagina le deruleaza pe Facebook, Instagram si Messenger.
Astfel, o persoana va putea vedea anunturile politice chiar daca aceasta nu se afla in publicul vizat destinat acelor anunturi. De asemenea, reteaua sociala va construi o arhiva a anunturilor politice legate de alegerile federale care ii va permite sa afiseze anunturi actuale si vechi legate de alegeri.
Pentru fiecare anunt federal electoral, Facebook va oferi detalii despre suma cheltuita de advertiserii politici, numarul de afisari avute, informatii demografice si le va include intr-o arhiva in care se poate cauta si care va acoperi o perioada de 4 ani.
Facebook va cere ca toate anunturile politice sa fie asociate cu o Pagina ca parte a procesului de creare a anunturilor. Acest lucru va fi testat mai intai in Canada si, in cele din urma, va fi lansat in Statele Unite pana in vara anul viitor, cel tarziu, inainte de alegerile intermediare din noiembrie. Noile caracteristici de transparenta ale Facebook vor fi lansate si in alte tari din lume cam in aceeasi perioada.