Un anumit serviciu de muzica permite acum utilizatorilor si sa cumpere si sa descarce carti audio, biblioteca pentru SUA continand aproximativ 300.000 de audiobooks.
Spotify a lansat in sfarsit functia de carti audio astazi. Functia functioneaza ca un serviciu traditional de audiobooks, utilizatorii avand posibilitatea sa cumpere fiecare audiobook pe care doresc sa-l asculte.
Dar serviciul de muzica Spotify a promovat si alte modele unice de business care ar putea aparea in viitor si care par similare cu abordarea freemium precum in cazul muzicii si podcasturilor.
Utilizatorii din SUA pot cumpara de pe Spotify audiobooks individuale dintr-o biblioteca de 300.000 audiobooks la preturi stabilite de editori. Publicul poate rasfoi audiobooks in aplicatie si, dupa ce selecteaza un titlu pe care doresc sa-l cumpere, utilizatorii vor fi redirectionati in afara aplicatiei pentru a face achizitia.
Acest lucru e diferit de sistemul folosit de Audible si audiobooks.com in care abonatii platesc o taxa de 14,95 dolari pe luna pentru un credit care poate fi aplicat oricarui audiobook in biblioteca, indiferent de pretul sau de vanzare.
Cu toate acestea, directorul pentru audiobooks al Spotify, Nir Zicherman, considera ca modelul actual e doar un punct de plecare: „Dorim sa fim compania care duce cartile audio in viitor”.
Potrivit lui Zicherman din cadrul serviciului de muzica Spotify: „Intrucat avem ambitii de a lansa noi modele de business pentru audiobooks in viitor, vorbind cu parteneri din industrie, consideram ca sistemul de plati individuale pentru fiecare audiobook e cea mai buna modalitate de business si de a afla cum interactioneaza oamenii cu cartile audio individuale”.
Biblioteca serviciului de muzica Spotify contine carti audio de la marile edituri, dar si de la creatori independenti.