In 2012, Google a promis ca isi va schimba practicile in mai multe domenii pentru a solutiona o investigatie antitrust de catre Comisia Federala de Comunicatii din Statele Unite.
Avand in vedere ca este cel mai utilizat motor de cautare din lume, clasamentele Google pot urca sau cobori site-urile. Exista o intreaga industrie de optimizare pentru motoare de cautare care vizeaza imbunatatirea sanselor site-urilor de a fi accesate de crawlere si de a obtine un clasament decent.
Cu toate acestea, unii prefera sa nu apara in rezultatele Google. Compania s-a angajat anterior sa permita site-urilor web sa nu mai apara in rezultatele de cautare.
Chiar daca angajamentul a expirat acum, motorul de cautare spune ca va continua sa ofere aceasta optiune. Google s-a angajat sa permite site-urilor sa nu mai apara in rezultate pentru Comisia Federala de Comert din Statele Unite in 2012, promitand sa-si schimbe comportamentul in mai multe domenii.
Angajamentele pe care le-a asumat includ eliminarea restrictiilor AdWords care au ingreunat difuzarea de catre agentii de publicitate a campaniilor pe mai multe platforme si oferirea site-urilor web optiunea de a nu fi afisate in rezultatele de cautare si de a nu li se scana continutul de catre crawlere.
Ambele angajamente pentru care Google s-a oferit pentru Comisia Federala de Comert din Statele Unite au expirat pe data de 27 decembrie 2017. Compania nu are nicio obligatie pentru a continua sa le onoreze, dar motorul de cautare a declarat intr-o scrisoare catre Comisia Federala de Comert ca le va onora. Este oare bine ca compania Google permite site-urilor sa nu mai apara in rezultate?