Un producator auto, desi era total dedicat masinilor cu conducere autonoma, iese din businessul masinilor cu conducere autonoma completa. Deocamdata, cel putin.
Intr-o scrisoare adresata Administratiei Nationale de Siguranta a Traficului pe Autostrazi (NHTSA) din SUA, producatorul auto Ford a dezvaluit ca nu va mai avansa planurile de a dezvolta nivelul 4 de autonomie (autonomia completa) pentru masinile autonome.
In schimb, compania Ford din Statele Unite planuieste sa limiteze focusul pe imbunatatirea si implementarea nivelului 2 si nivelului 3 ale tehnologiei de conducere autonoma pentru autovehiculele sale. Compania spune ca:
„… drumul catre autovehiculele complet autonome, la scara larga si cu un model de business profitabil, e unul de durata. In acest moment, Ford a determinat ca e mai prudent ca se focuseze pe tehnologiile de nivel 2 si 3 care nu necesita scutiri”.
E interesant sa auzim ca producatorul auto Ford din SUA se pozitioneaza astfel, mai ales pentru ca cresterea masinilor electrice e in acest moment aproape sinonima cu cursa pentru autovehiculele cu autonomie totala.
Desigur, nicio companie n-a dezvoltat inca un sistem de nivel 4. Chiar si sistemul companiei Tesla pe care Tesla continua sa-l imbunateasca – si care e unul dintre cele mai avansate sisteme – e inca considerat de nivel 2 de compania Tesla insasi.
Interesant e si ca, desi Tesla apare cel mai des in stiri, de fapt Mercedes e primul producator auto in SUA care a dezvoltat conducere autonoma de nivel 3.
Conform producatorului auto Mercedes, sistemul sau DRIVE PILOT de conducere autonoma poate functiona pe „sectiunile potrivite de autostrada in care exista o densitate ridicata a traficului” si ca poate „prelua sarcinile condusului dinamic, la viteze de pana la 64km/h”.