Sa presupunem ca un membru al familiei ti-a oferit laptopul sau vechi si nu s-a deranjat ca mai intai sa stearga intregul continut de pe acel laptop. Pe acel laptop pot exista o multime de softuri si servicii care au apartinut proprietarului anterior. Ai avea, in mod legal, dreptul de a utiliza acele softuri si servicii, daca nu tu le-ai cumparat? In aceste circumstante s-a gasit un sofer proprietar de masina Tesla Model S care a cumparat masina de la un dealer tert care anterior cumparase masina de la compania Tesla din Statele Unite la o licitatie din 2019.
Se pare ca compania Tesla din SUA considera ca noul sofer proprietar al masinii Model S nu a platit pentru unele functii, cum ar fi Autopilot, asa ca compania le-a dezactivat pe Model S de la distanta.
Masina Model S – care anterior a fost cumparata de la Tesla de dealer – a fost cumparata cu toate functiile, iar functiile au fost promovate de dealer cand a vandut la randul sau acel autoturism Tesla Model S.
Cu toate acestea, cand autoturismul a fost cumparat de noul sau sofer, Tesla a dezactivat acele functii de la distanta, cu tot cu Autopilot. Compania ii spune acum noului sofer ca, daca doreste aceste functii inapoi, va trebui sa plateasca personal 8000 de dolari pentru a nu mai fi dezactivate.
Acesta este pretul acelor functii daca soferul ar fi cumparat masina Model S direct de la companie si ar fi ales sa includa acele upgrade-uri. Cand noul sofer al Model S a luat legatura cu Tesla, acestuia i s-a spus ca e dreptul companiei sa dezactiveze acele functii.
Nu e clar care e legalitatea actiunilor companiei Tesla, dar situatia ridica unele ingrijorari cu privire la faptul ca masinile devin din ce in ce mai conectate in ziua de azi.
In plus, producatorii auto au acum capacitatea de a dezactiva de la distanta functiile care anterior aveau nevoie de acces fizic pentru dezactivare. Si uite-asa poti ramane fara Autopilot pe masina.