Poate ca erai confuz ca masina electrica Mazda MX-30 are numai un acumulator modest de 35,5kWh, pe cand producatorii rivali folosesc acumulatori cu capacitati mai ridicate. Directorul european de cercetare al brandului Mazda a explicat de ce s-a decis asta. S-a optat pentru un acumulator de capacitate redusa pentru beneficiul planetei (pentru o poluare mai redusa).
Acesta a spus pentru Automotive News ca acumulatorul de dimensiuni mici are o dimensiune redusa pentru a avea o amprenta globala de emisii CO2 (care include si productia si consumul de energie necesara pentru masinile electrice, dar si procesul de producere a bateriei si inlocuirile bateriei) mai redusa decat cea a unei masini Mazda 3 non-electrice, chiar si dupa ce inlocuiesti acumulatorul de 160.000 de kilometri in proprietate.
Acumulatorii cu autonomie indelungata sunt mai daunatori pentru mediu iar producerea lor implica mai multa poluare, a spus acel director, amintind de calculele Mazda pentru poluare pe termen lung.
Compania a stabilit ca un acumulator de 95kWh (apropiat de ceea ce Tesla Model S si Model X ofera) ar necesita mai multa poluare inca de la inceput, atat din cauza pachetului de dimensiuni mai mari, cat si a utilizarii extinse in timpul conducerii.
Emisiile CO2 (poluarea) s-ar agrava daca ai inlocui acumulatorul in acelasi interval, conform Mazda. Exista insa o problema principala: compania isi bazeaza datele pe mediile europene de generare a energiei electrice incepand cu anul 2016.
Poluarea masinii tale electrice va fi considerabil mai scazuta daca locuiesti intr-o zona care functioneaza pe energie cu emisii CO2 zero si care nu e produsa prin metode care genereaza emisii CO2, sau daca Mazda produce acumulatori in conditii care nu genereaza poluare.
Producatorul auto Mazda presupune ca mixul de energie nu s-a schimbat in mod semnificativ si ca nici nu se va schimba in viitorul apropiat. Desi compania e in mod clar constienta ca masinile electrice au un impact pozitiv asupra planetei in privinta poluarii, aceste masini electrice par sa fie proiectate doar pentru prezent (daca nu pentru trecut), in loc pentru viitor. Un acumulator cu autonomie mai indelungata polueaza mai grav.