Ecosistemul flexibil Android al companiei Google cu sediul principal din Statele Unite i-a permis companiei din SUA sa se extinda dincolo de telefoane, in televizoare si chiar sisteme de infotainment pentru masini.
Dar, in acelasi timp, sistemul de operare open-source a dus la intrebari din partea autoritatilor de reglementare care sunt ingrijorati cu privire la influenta supradimensionata a companiei Google din Statele Unite pe anumite piete.
Acum, oficialii incearca sa reduca o parte din acea influenta. Autoritatea de reglementare din Italia a ordonat companiei din SUA sa plateasca o amenda de 100 de milioane de euro pentru abuzul de pozitia dominanta.
Conform acelei autoritati din Italia, Google a blocat de cel putin doi ani o aplicatie de reincarcare a masinilor, de pe platforma de infotainment Android Auto.
Compania care acuza e Enel X – o filiala a furnizorului de energie Enel din Italia – care, prin intermediul unei aplicatii pentru Android Auto, oferea soferilor de masini electrice acces la aproximativ 95.000 de statii de incarcare publice din Europa.
Autoritatea din Italia – care a amendat compania cu 100 de milioane de euro – a declarat ca, prin blocarea acelei aplicatii pentru Android Auto, compania americana a favorizat Google Maps care le permite utilizatorilor sa caute statii de incarcare EV din apropiere.
Pe langa amenda, autoritatea de reglementare din Italia a ordonat companiei Google sa reinstaureze aplicatia pe Android Auto. Rezonand cu ingrijorarile omologilor sai din UE si Marea Britanie, autoritatea din Italia a subliniat statutul de gardian avut de Google in ceea ce priveste economia digitala.
Conform autoritatii din Italia care a amendat compania cu 100 de milioane de euro, sistemul de operare Android si magazinul Google Play i-au oferit companiei americane o pozitie dominanta care i-a permis sa controleze accesul dezvoltatorilor de aplicatii la utilizatori.