Malaezia a lansat un nou proiect pentru masinile dezvoltate si produse pe plan intern, deoarece doreste sa stimuleze dezvoltarea si adoptarea tehnologiei inalte de catre industria de masini, intr-o initiativa sustinuta de primul ministru Mahathir Mohamad.
A treia cea mai mare economie din Asia de Sud-Est stimuleaza industria pentru ca industria sa de masini adopte tehnologia de ultima ora, astfel incat sa creasca productivitatea si sa contracareze riscurile externe din cauza razboiului comercial in crestere dintre SUA si China.
Noul proiect, condus de compania DreamEDGE din Malaezia, va fi dezvoltat cu asistenta tehnica din partea companiei Daihatsu Motor Corp. din Japonia, conform lui Darell Leiking, ministrul comertului si industriei din Malaezia.
„Este finantat privat, fara finantare guvernamentala”, a spus ministrul intr-o conferinta de presa. „Vom sprijini orice este produs in Malaezia, atata timp cat nu sunt cheltuiti sau folositi bani guvernamentali”.
Daihatsu, o filiala a Toyota, detine un pachet de actiuni la Perodua, al doilea cel mai mare producator auto din Malaezia. Industria auto a reprezentat mult timp ceva destul de jenant pentru cei din Malaezia.
Ministrul Darell a spus ca noua marca, al carei nume inca nu a fost dezvaluit, va oferi masini accesibile ca pret si echipate cu tehnologie avansata.
Primul model de masina – care probabil va fi un sedan din segmentul C – va fi propulsat fie de un motor avansat cu combustie interna, fie de un sistem hibrid.
Se asteapta ca acel model de masina va ajunge pe piata in martie 2021, a declarat Khairil Adri Adnan, CEO-ul DreamEDGE. Masinile produse la nivel intern in Malaezia au constituit o parte cheie a strategiei ministrului Darell de a stimula si transforma a treia cea mai mare economie din Asia de Sud dintr-o tara preponderent agricola intr-o natiune cu industrie dezvoltata.
Sursa imagine: Flickr.com